dissabte, 12 de juliol del 2008

Riugréixer-express

Quatre noves vies s'han equipat recentment al sector.

En primer lloc destacar una nova variant de la clàssica "l'orfe".Un cop s'acaben els spits, s'obre cap a l'esquerra un nou itinerari perfectament equipat amb químics que supera la placa final.Més fàcil que les seves línies veines, dificultat al voltant del 6a+. Gentilesa d'en Joan Cunill.

En segon lloc, una altra línia emergeix a mig camí entre "Rinovirus" i "Bous i esquelles". Seguint un passamà arribem a peu de via. La línia, a l'estil Riugréixer, avança per terreny atzarós i acaba per una part més tècnica on hi trobarem roca sòlida exel.lent. Dificultat al voltant del 7a. Gentilesa d'en Cesar Casado.

"Plakenika": línia sobre placa perfecta enllaça de forma directa amb la reunió de la "Derby". De tall tècnic, concentra la seva dificultat en els últims moviments on l'envergadura de l'escalador, sense ser determinant, hi pot acabar donant un cop de mà...Dificulat sobre el 7a.

Per últim, "Malats de pedra". Via que enceta la cara més nord de tot el sector. Situada uns metres més a l'esquerra de la seva veina "tiramilles" hi accedim através d'una corda passamà. Pas d'entrada, continua fàcil sobre terreny "delicat" i afronta de forma directa el desplom final sobre bona presa. Física. Dificultat a l'entorn del 7a.

Nota: tots els graus són de caràcter orientatiu.

6 comentaris:

Jortx ha dit...

Bones Ricard!

I bona feina la que heu estat fent per Riugréixer; avui ja hi hem tornat a pujar amb el Marc, fins que ens ha fet fora la pluja!

Aquest estiu s'endurà la palma, ja veuràs. Segur que ens hi tornem a trobar.

Vinga a tibar-li!

Anònim ha dit...

Merci Jortx! us aniré doncs preparant el "carnet de soci" per que seguiu disfrutant del sectoret... Us garanteixo estones d'ombra però també algun ruixadet d'estiu...tot sigui per continuar escalant a la fresca.
Apa bou!
"Que la força us acompanyi!...."

Mikel ha dit...

tiu que pasa???me cago en tot, em vai fotre una llesca i tinc el coxis rebentat. no puc ni seure..jeje em ric pero estic en fase de depressió total.. ja parlem. i molt bon sector està quedant. el pati de casa teva serà transitat aquest estiu...salut i ket ....... ja saps

Anònim ha dit...

Bones bou!!

Sóc l'Uri de Santpedor, m'agrada que hi hagin més vies a Riugréixer, ja que segur que també són molt bones com les que hi ha fins ara!

Avui tarda escalarem per Berga, encara no sé sector, però si vols tibar ja saps fotem un truc i nem a gastar goma de gat!

Apa doncs, sinó pot ser ja quedem un altre dia, salut màquina!!!

Uri

Anònim ha dit...

Abans d'ahir vam estar a Riugreixer.

Felicitats per les vies i per un sector de tanta qualitat.

Vaig provar Plakenika i va sortir a la primera. Em la van vendre com a 7a i em va semblar bé. Em va encantar.

En realitat totes les vies que vaig provar em van semblar bones.

Records

Ricard ha dit...

Gràcies!Content que us hagin agradat les vies.
Ens veiem a Riugréixer!